Színváltás:
#FFFFFF #FFCCCC #FFCC99 #FFFF99 #FFFFCC #99FF99 #99FFFF #CCFFFF #CCCCFF #FFCCFF
#CCCCCC #FF6666 #FF9966 #FFFF66 #FFFF33 #66FF99 #33FFFF #66FFFF #9999FF #FF99FF
#C0C0C0 #FF0000 #FF9900 #FFCC66 #FFFF00 #33FF33 #66CCCC #33CCFF #6666CC #CC66CC
#999999 #CC0000 #FF6600 #FFCC33 #FFCC00 #33CC00 #00CCCC #3366FF #6633FF #CC33CC
#666666 #990000 #CC6600 #CC9933 #999900 #009900 #339999 #3333FF #6600CC #993399
#333333 #660000 #993300 #996633 #666600 #006600 #336666 #000099 #333399 #663366
#000000 #330000 #663300 #663333 #333300 #003300 #003333 #000066 #330099 #330033


Bejelentkezés:
Nick:
Jelszó:
Keresés a hozzászólásokban:
Szöveg:
Nick: pontosan
Év: hó: nap: óra: óta
Topicok és felhasználók keresése:
Topic:
Felhasználó:
Hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
Válassz topicot:
TopicnévUtolsó hozzászólás
Exploring the Categories Available on the S2B PlatformBarakud 2025.12.05 12:42:07
Thermal Tools for Professional Field OperatorsBarakud 2025.12.05 12:09:02
How Digital Optics Improve Wildlife ResearchBarakud 2025.12.05 10:11:59
Erdély kirándulásLisaKenna 2025.12.05 08:45:30
HumorLisaKenna 2025.12.05 08:23:35
Plitvicei kirándulásScotnter 2025.12.05 02:20:25
Illés Lajos Emlékturné 2016transombeg 2025.12.04 10:14:02
Hogyan találtam meg a saját ideális tétemet a hosszú távú profitértmar7w7 2025.12.03 07:56:48
Tippmix kalkulátor: gyors és pontos segítség sportfogadóknakNathan 2025.12.03 05:48:30
Műszaki dolgokNathan 2025.12.03 05:42:26
Sportmasvo 2025.11.30 20:24:37
Vendégkönyvchristianinv 2025.11.27 07:35:38
Konyhai dolgokJimm 2025.11.26 19:51:52
A Zenekarnakdullmink 2025.11.19 04:08:01
Observer la nuit : l’avantage des dispositifs thermiquesBarakud 2025.11.13 04:19:54
Pourquoi la vision thermique change la chasse en FranceBarakud 2025.11.13 04:19:09
Adapting to Low Light: Tools Every Outdoor Explorer Should ConsiderAlfiearren 2025.11.13 04:02:23
Ünnepek/születésnap,névnap/cyl 2021.08.11 08:44:04
Aranyköpések, aforizmákcseresznyevirág 2013.08.31 17:43:11


<<   <   29   30   31   32   33   34   35   36   37   >   >>  

Humor   1124
Linkbeszúrás a fórumba - segítség

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.29 09:37:46 (Csü) 531.
Nálunk pl. volt olyan hallgató, aki kétszer vette fel ugyanazt a tárgyat (és kétszer le is vizsgázott belőle), mert elfelejtette, hogy egyszer már megcsinálta.
  Előzmény: 530, benzol

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.29 09:19:48 (Csü) 530.
Apropó:

Két szőke az előszobában, mindkettő a titkárnői állásra jelentkezett:
-Nekem van érettségim!
-Nekem kettő is!
  Előzmény: 529, erga

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.29 07:25:38 (Csü) 529.
Viszont van C típusú nyelvvizsgám, kettő is.

Irigyellek. Én most készülök a másodikra, de már elegem van.
  Előzmény: 525, Lilike

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 22:40:13 (Sze) 528.
Ezen már túl vagyok, nem figyeltem. Elnézést.
  Előzmény: 526, Zé

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 21:12:50 (Sze) 527.
Jó, nyitok egy ilyen topicot. Kezdésnek fel is vetek egy érdekes kérdést.
  Előzmény: 522, svédasztal

Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 19:41:56 (Sze) 526.
Már bocsánat,de a fronthajtású autóban miért volna hátul a diff.mű,mikor a két hátsó kerék független tengelyen forog
  Előzmény: 516, benzol

Lilike Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 16:57:34 (Sze) 525.
Én gimiben és általánosba is A-s voltam. Viszont van C típusú nyelvvizsgám, kettő is.
  Előzmény: 524, benzol

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 16:46:57 (Sze) 524.
Én C vágányos vagyok, ha már vasút... ráadásul járműműszaki hülyeségeket is írok. Elnézést.
  Előzmény: 523, Lilike

Lilike Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 16:39:51 (Sze) 523.
Szerintem Ti vagytok defisek....

svédasztal Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 15:45:05 (Sze) 522.
Szerintem ezt inkább egy technikai topicban kéne megtárgyalni...
  Előzmény: 521, svédasztal

svédasztal Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 15:43:29 (Sze) 521.
A differeciál-zár egy extra-felszerelés a diff.müven, a lényege, hogy ki tudod kapcsolni a diff.müvet, ezáltal akkor is el tudsz indulni, ha az egyik kerék kipörög. Elsösorban terepjáró autókra szerelik, de buszokon is egyre inkább elöfordul. Mivel csúszásmentes úton nem szabad használni, mert súlyos kárt tud okozni, ezért találták ki az általad említett "önzáró diffzárat" Ez automatikusan zárja a difit, ha az egyik kerék megpörög, és nem tudod úgyfelejteni. Hasonló elven müködik pl. az ABS is. (ami nem azonos az A.B.S.Z. -el)
  Előzmény: 519, erga

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 15:31:13 (Sze) 520.
Mármint az önzáró diffizárral, na.
  Előzmény: 519, erga

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 15:30:50 (Sze) 519.
Bocsánat, lehet, hogy keverem a differenciálművet a differenciálzárral.
  Előzmény: 517, erga

svédasztal Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 15:28:10 (Sze) 518.
Jó, hogy ez a humor-topic, tehát ez itt elfér... Egyébként nincs igazad. (amúgy autógépész volnék...)

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 15:25:02 (Sze) 517.
A mozdonyok adatai között van egy olyan, hogy legkisebb bejárható pályaívsugár. Gondolom ez nyilván azért van megadva, mert nincs bennük diffi, különben ez tetszőlegesen kicsi lehetne.

A villamosokhoz nem értek, majd eldöntitek, mi van benne.

Viszont a fronthajtásos autókon hátul szerintem nincs diffi, hiszen ott eleve független a felfüggesztés (és hajtás sincs), elöl viszont kell lennie, ezért nem lehet elindulni, ha csak az egyik kerék van jégen és a másik száraz aszfalton.

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 15:18:50 (Sze) 516.
A fronthajtásos szgk-n is a hátsó tengelyen van a diff.mű.
  Előzmény: 515, svédasztal

svédasztal Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 15:14:36 (Sze) 515.
A villamosban nincs difi. Benzolt szeretném kijavítani: közúti jármüveken nem a hátsó tengelyen van a differenciálmü, hanem a hajtott tengelyen. (ami a mai személyautók többségén elöl van.)
  Előzmény: 514, erga

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 15:09:20 (Sze) 514.
Tehát a villamosban van diffi. Ezt nem tudtam.
  Előzmény: 513, benzol

benzol Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 14:14:26 (Sze) 513.
Nem azért
Kanyarban haladva a belső kerék útja rövidebb. Közúton ez merev tengely esetén cinkes, a belső kerék emiatt csúszna. Ezért van a hátsó tengelyen a differenciálmű, ami nevében is hordozza funkcióját: kiegyenlíti a futáskülönbséget. Vasúton nincs ilyen, viszont ívben a külső kerék "felfut" a sínszálra, a belső kissé lefut róla, így a külsőnél a kúpos kerékfelület miatt nagyobb sugáron gördül, mígy a belső kisebben, így aztán azonos fordulat alatt a két kerék különböző utat jár be. A csikorgás azért van, mert a szűk ívben a néhány milliméterrel nagyobb nyomtáv ellenére is befeszül a forgóváz. Meg is lehet nézni, hogyan kopnak ezek a sínek. "Legszebb" példa a Moszkva téren az 56-os hurokvágánya.
  Előzmény: 511, erga

erga Válasz erre (^) (>) (f) 2007.03.28 13:17:15 (Sze) 512.

<<   <   29   30   31   32   33   34   35   36   37   >   >>